HOTĂRÂRE A CONSILIULUI LOCAL NR. 252
DIN DATA DE 16.12.2024

privind modificarea şi completarea HCL nr. 205/26.09.2024 pentru aprobarea procedurii de anulare a unor obligaţii bugetare

Consiliul Local Predeal, întrunit în şedinţă ordinară la data de 16.12.2024,

Analizând proiectul de hotărâre înregistrat sub nr. 19395/09.12.2024, referatul de aprobare al Primarului orașului Predeal, înregistrat sub nr. 19396/09.12.2024, în calitate de inițiator, raportul de specialitate al Serviciului Economic din cadrul UAT Predeal, înregistrat sub nr. 19397/09.12.2024,

Văzând avizul comisiei de specialitate I a Consiliului Local Predeal,

În conformitate cu dispozițiile Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 132 din data de 22.11.2024 prin care, conform art. IV, Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 107/2024 pentru reglementarea unor măsuri fiscal-bugetare în domeniul gestionării creanţelor bugetare şi a deficitului bugetar pentru bugetul general consolidat al României în anul 2024, precum şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative, cu modificările şi completările ulterioare,

Având în vedere dispozițiile art. 80-84 din Legea 24/2000 privind normele de tehnică legislativă pentru elaborarea actelor normative, cu modificările și completările ulterioare,

În temeiul prevederilor art. 129, alin. (2), lit. b), alin. (4), lit. a), art. 139, alin. (3) lit. a), art. 196, alin. (1), lit. a) din Ordonanța de Urgență a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare,

Adoptă prezenta,

H O T Ă R Â R E :

Art. 1 Termenul de 25 noiembrie 2024 din Procedura de anulare a unor obligaţii, se înlocuieşte cu termenul de 19 decembrie 2024 în cuprinsul art. 2 alin. (1) lit. a) şi c), art. 3 alin. (11) lit. b), art. 3 alin. (14), art. 4 alin. (1), art. 4 alin. (18) lit. b), art. 8 alin. (4).

            Art.2. La art.7 din Procedura de anulare a unor obligaţii, se introduce un nou alineat (6) cu următorul cuprins: ,,Anularea dobânzilor, penalotăţilor şi a tuturor accesoriilor se acordă dacă cererea de anulare se depune până la data de 19 decembrie 2024 inclusiv şi eşalonarea la plată se finalizează până la data depunerii cererii de anulare inclusiv, dar nu mai târziu de data de 19 decembrie 2024 inclusiv.”

            Art.3. După articolul 3 din Procedura de anulare a unor obligaţii, se introduce un nou articol, art. 3.1, cu următorul cuprins:

            ,,Art. 3.1 – (1) Prin excepţie de la art. II lit. d)  din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 107/2024, cu modificările şi completările ulterioare, în cazul în care debitorul depune notificare potrivit art. VI alin. (1) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 107/2024, cu modificările şi completările ulterioare, până la data de 25 noiembrie 2024 inclusiv, dar nu depune cererea de anulare până la data de 19 decembrie 2024 inclusiv şi îndeplineşte la această dată celelalte condiţii prevăzute de art. 1-8, după caz, acesta beneficiază de anularea unor obligaţii bugetare, prin emiterea din oficiu, de către organul fiscal a deciziei de anulare a unor obligaţii bugetare după constatarea îndeplinirii acestor condiţii.

(2) În cazul în care debitorul depune cererea de anulare a unor obligaţii bugetare anterior îndeplinirii condiţiilor prevăzute de art. 1-8, după caz, pentru care nu a fost emisă decizia de respingere, dar îndeplineşte condiţiile la data de 19 decembrie 2024 inclusiv, organul fiscal emite decizia de anulare a unor obligaţii bugetare după constatarea îndeplinirii acestor condiţii.”

            Art. 4 HCL nr. 205/26.09.2024 cu modificările aduse prin prezenta hotărâre va fi republicată.

Art. 5 Primarul, prin aparatul propriu de specialitate, va duce la îndeplinire prezenta hotărâre.

Art. 6 Prezenta hotărâre se comunică, prin intermediul secretarului Orașului Predeal, în termenul prevăzut de lege, primarului Orașului Predeal, Instituției Prefectului Județului Brașov, Serviciului Economic din cadrul UAT Predeal și se publică pe site-ul entității.

Art. 7 Prezenta hotărâre poate fi atacată de către cei interesați la instanța de contencios administrativ, în condițiile Legii nr. 554/2004, cu modificările și completările ulterioare.

PREȘEDINTE DE ȘEDINȚĂ,
Boldan Ștefan Adrian

AVIZAT SECRETAR,
Pîntea Ovidiu Gabriel   

Tehnoredactat: OGP/5ex.

DIFUZARE:

1 ex. Institutia Prefectului                        

1 ex. Primar

1 ex. Secretar

1 ex. Serviciul Economic

Modalitatea de vot – 12 pentru, 1 vot împotrivă, 13 prezenți (12 fizic, 1 on-line) din 13 consilieri locali în funcție

Posted in HCL
Skip to content